içimdeki SEN gibi…

37551.gif  12 ay süren indirim kampanyalarına son. Yeni uygulamayla indirimler sadece yaz ve kış sonunda yapılacak. Ayrıca zam yapıp, ardından ‘% 70-80 fiyat kırdık’ diyen firma yanacak

Başta tekstil ve konfeksiyon olmak üzere perakende sektöründeki tüketiciyi cezbetmek için yıl boyunca uyguladığı indirim kampanyalarına çeki düzen geliyor. Tüketici Kanunu’nda yapılacak değişiklikle indirim kampanyaları yılda sadece iki kez, yaz ve kış mevsimi bitiminde yapılacak. Ayrıca kampanyalardan önce zam yaparak fiyatları suni olarak şişiren ve bu yolla indirim miktarını olduğundan daha fazla gösteren firmalara da 15 bin YTL ceza kesilecek.
Perakende sektöründeki firmaların da sert eleştirilerine neden olan indirim kampanlarıyla ilgili değişiklik, AKP Konya Milletvekili Özkan Öksüz’ün, Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun’da değişiklik yapılması teklifiyle Meclis gündemine de taşındı. TBMM Başkanlığı’na sunulan teklif yasalaşırsa, hem tüketici hem de perakende firmaları açısından önemli değişiklikler yaşanacak. İndirim kampanyaları Avrupa ve ABD’deki gibi yılın belli aylarında ve belirli kurallara göre yapılabilecek.FİYATLAR ŞİŞİRİLİYOR google_ad_client = “pub-6823700711705598”; google_ad_width = 728; google_ad_height = 15; google_ad_at = “728x15_0ads_al”; //2006-12-24: YAZI-25-ARALIK google_ad_channel = “9148488197”; google_color_border = “FFB324”; google_color_bg = “FFB324”; google_color_ = “000000”; google_color_text = “000000”; google_color_url = “333333”; //AKP’li Öksüz’ün verdiği Kanun teklifinin gerekçesinde indirim kampanyalarıyla tüketicinin yanıltıldığı belirtilerek şöyle denildi: “İndirimli satış ilanı ve reklamlarında ’yüzde 70-80 indirim’, ’zararına satışlar’ şeklinde duyurularla satış yapan bir kısım firmalar, indirimli satışlarını tüm yıla yayabiliyor. Ayrıca yüzde 15-20’lik indirimi, çeşitli yöntemlerle yüzde 70-80 gibi gösteriyor.”YILDA 2 KAMPANYA Yasa teklifinin kabul edilmesi durumunda indirimler ’yaz ve kış’olmak üzere ticaret ve sanayi odalarının belirleyeceği tarihler arasında geçerli olacak. İndirimli satışlarda indirim döneminin başlangıcı ve sonu belirtilecek. İndirimli mal ve hizmetlerin önceki fiyatı, ne kadar indirim yapıldığı ve indirimli fiyatı etikette yer alacak. Tasfiye satışları ise en fazla iki ay içinde tamamlanacak. Bu hükümlere uymayan işletmelere ise 15 bin YTL idari para cezası verilecek.Düzenlemeyi destekliyoruzBirleşmiş Markalar Derneği Başkanı Ali Murad Kızıltaş, benzer talepleri içeren bir dosyaları daha önce Sanayi ve Ticaret Bakanlığı’na ilettiklerini belirterek, “Düzenlemeyi destekliyoruz” dedi. Kızıltaş, “İndirimleri düzene sokmayı, amaçlayan bu tip çalışmaların arkasındayız ve sonuna kadar destekliyoruz. Çünkü biz de indirimin düzene sokulmasını ve uymayanların cezalandırılmasını istiyoruz” diye konuştu.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: