içimdeki SEN gibi…

Peygamberimiz (s.a.v)’den ŞakalarPeygamber Efendimiz (s.a.v) Saka Yapmayi Sever Fakat Asla Insanlari ÜzÜcÜ Ve Kirici Sakalar Yapmaz Ashabi’ninda Yapmasina Engel Olurdu.peygamberimiz’in Sakalarindan Biride SÖyledir; Bir GÜn Ümm-Ü Eymen Isimli Bir Kadin Resulullah’a Gelerek “ya Resulullah Kocam Sizi Davet Ediyor Deyince.resulullah Kocaniz Iki GÖzÜnde Beyazlik Olan Adam Mi? Diye Sordular. “hayir,onun GÖzÜnde Beyazlik Yoktur.” “hayir,hayir Var. Kadin Yine “hayir Yok” Deyince Resulullah GÖzÜnde Beyazlik Olmayan Olur Mu? Buyurdular.Kendisine Çocuk Yastan Itibaren Hizmetinde Bulunan Hz.enes’e Latife Olsun Diye Iki Kulakli Derdi.efendimizden YÜzlerce Hadis Nakleden Hz.enes’in Isitme Duyusu OldukÇa Kuvvetliydi.Çabuk İŞİtİrdİ Bu Saka Onun IÇin BÜyÜk Bir Iltifatti Ve Daha Dikkatli Dinlemeye Tesvik Manasi Tasiyordu.
Hz Alİ İle Beraber Kahvalti Etmektedİrler.hz Peygamber GÜlÜmsemektedİr,ÇÜnkÜ Çaktirmadan YedİĞİ Zeytİnlerİ Hz Alİ Nİn
ÖnÜne YiĞar.sonunda Hz Alİ Ye ÖnÜndekİ Zeytİnlerİ GÖstererek ;ey Alİ Çok AcikmiŞsin Herhalde, Ne Kadarda Çok Zeytİn YemİŞsİn”der.hz Alİ Şakayi Anlar Ve Hemen Cevap Verİr; “evet Ya Resulallah “der, Fakat Sİz DahaÇok AcikmiŞsiniz Herhalde , Baksaniza ÖnÜnÜzde HİÇ Çekİrdek Yok Çekİrdeklerİyle Beraber YemİŞsİnİz”.
YaŞli Bİr Kadin Mescİde Gelİr Ve Peygamber Efendİmİz’e; “ey Allah’in ElÇİsİ ,benİm İÇİn Dua Et De Allah Benİ Cennetİne Koysun.”der
Hz Peygamber ; “yaŞli Kadinlar Cennet E Gİremez”der.
Bunun Üzerİne Kadin ÜzÜlÜr Ve AĞlamaya BaŞlar. Resulullah GÜlerek ;ÜzÜlme”der,cennet ‘e Herkes GenÇleŞmİŞ Olarak Gİrecek”.
Bİr ArkadaŞi Peygamberİmİzden Bİr Bİnek Devesİ İster..o; “olur Der Senİ Bİr DİŞİ Deve Yavrusuna Bİndİrelİm”. ArkadaŞi ŞaŞirarak İtİraz Eder;
-“İyİ Ama Ben Deve Yavrusunu Napayim? İŞİme Yaramazkİ”
Hz Peygamber GÜler Ve; “bÜtÜn Develer Bİr DİŞİ Devenİn Yavrusu DeĞİlmİ” Der.alintidir

Comments on: "Efendimiz’in (sallalahu aleyhi ve sellem) latifeleri" (6)

  1. Peygamber efendimize Salat ve selam olsun sizin gecen emeginiz icin tesekkur ediyorum..ne demisler her kissadan bir hisse kapmamiz lazim severek okuyorum yazilarinizi sevgiyle kalin

  2. yazılarınızı çok beğenerek okudum başkalarınıda bekliyorum.

  3. çok beğendim çok teşekkürler.

  4. hiç beğenmedim çünkü her tarafta aynı şeylerden var daha farklı bir şeyler yok mu aynısını ben başka sitedende bulmuştum ben size sahabelerden diyorum siz bana ne gönderiyonuz hz. muhammed’in şakaları diyorum sahabelerden ama hiç doğru düzgün birşey yok….

  5. bence bu latifeler çok güzel aslında bunu benim ödevim için gerekliydi. böyle bir site olduğu için çok mutluyum. saygılarımla.

  6. çok güzel. çok beğendim. yanlız yazılar anlaşılır dille yazılmış olsa daha çok sevinirim.

Bir Cevap Yazın

