içimdeki SEN gibi…

dua4bj7fl.jpg

Vakia Suresi’nin Fazileti
Hadîs-i serîflerde buyuruldu ki:
 
“Her kim, Vâkia sûresini her gece bir defa okumayi âdet haline getirirse, ömründe fakirlik görmez.”
 
“Vâkia sûresi zenginlik sûresidir. Onu okuyunuz ve kadinlariniza ve çocuklariniza ögretiniz.”
 
 
Abdullah b. Mesûd’u, ölüm hastaliginda ziyâret eden Hz. Osman (r.a): “Sana bir bagista bulunulmasini emredeyim mi?” dedi. Abdullah, buna ihtiyaci olmadigini söyledi. Hz. Osman; “Senden sonra kizlarina kalir” dedi. O zaman Abdullah onu su cevabi verdi: “Sen kizlarimdan korkma. Ben onlara Vâkia sûresini okumalarini emrettim.” Ben, Peygamber (s.a.s)’in söyle dedigini isitmistim:
 
“Her kim her gece Vâkia sûresini okursa, ona fakirlik dokunmaz”

(Ibn Kesir, Tefsiru’l-Kur’ani’l-Azim, Beyrut 1969, IV, 282

Yorumlar: "Zengin Olmak İsteyenler!" (50)

  1. güzel bir paylaşım verdiginiz bilgiler için teşekkürler.

  2. asıl zenginlik iman zenginliğidir nedenmi maksimum 100 sene içerisinde bugün dünya üzerinde olan bebekler ve şuan şu saniye doğanlar dahil bütün insanlar ölecekler yani ömür çabucak bitmekte kat trilyonlarında olsa sana bir fayda getirmez ölüm seni elbet yakalıyacak en zengin insan da 1 tabak yemekle doyuyor en fakir insanda zenginlik insana süper güçler kazandırmıyor zenginde hasta olur uyur kafaya birşeyi takar ölüm korkusu çeker fakirde eğer zengin olanda fakir olanda ALLAH ın emrettiği gibi yaşar öbür dünyalarını kazanırlarsa en büyük senginlik odur onlar için çünki sonsuz bir hayatın ahiret hayatının kazanımı sadece ve sadece bu dünyadan geçer dünya ahiretin tarlasıdır…

  3. ey din kardeşlerim hep zenginlik dersiniz hep ama insan oğlu bunu biliyorki bu dünyada ki herşey burda kalır kendi kendinize bi sorun bakiyim hadi zen gin oldunuz nereye kadar elinde sonunda hepimizin gideceyi yer toprayın altı değilmidir bunu aslınde herkes biliyor ama bir kere bu yalan dünyayı kafalarına koyan din kardeşlerimiz çok var aslında bir insan bence böyle istemeli ALLAHTAN ALLAHIM beni ve tüm müslüman kardeşlerimi kimse muhtaç etmeyecek şekilde helal yolda rıskımı nasip eyle ALLAH dilediğine verir dilediğine vermez ama bunuda unutmayın herşeyde mutlaka bir hayır vardır dilerim ALLAH tüm müslüman kardeşlerimin gönlüne göre verir

  4. huseyin çakmak dedi:

    ALLAH’İM senin verdigin en büyük zenginlik sağlıktir sana sukurler olsun ki sağlığımız yerinde sağlıklı olmayan kardeşlerimize de sağlık ve afiyet ver sana sukurler olsun Allah.im(amin)

  5. zengin olmanın enkolayyolu çalışmak helalın den yemektir gönül doslarım

  6. çokk gzll ztnn bnn bnnn kuranıı çokk sevioomm hadii bbb

  7. Allahim bana gonul zenginligi ver, mal mulk coklugu zenginlik degildir guctur ve her guc hayirli degildir eger gonul zenginligi yok ise. Gucunu kotuye kullananlar var insanlara eziyet cektirenler ama gonulu zengin olan Allahin adaletine kendini birakir.

  8. ölum gercek gerisi yalan yuce rabbimiz önce iman ve kurandan ayırmasın bu fani dunyada kimseyede muhtac etmesin,,,,,,,,,,,,,

  9. zenginlik kotu bir seydir niye derseniz fakirleri unutuyorlar hep kendini dusunen bencillerdir . geneli

  10. Şu iki lafa dikkat edin arkadaşlar
    kismet ederse mevla ; el getirir, yel getirir, sel getirir, kismet etmezse mevla; el götürür, yel götürür, sel götürür……..

    zenginligi istedigime ilmi isteyene veririm

    Allahım çalışanın yanındadır sabır edin şükür edin bi parça ekmeğe muhtaç insanlar var Çok şükür bugünde tokuz YARRABİM sana binlerce şükür görüyoruz duyuyoruz konuşuyoruz çalışacak sağlığı verdiğin için binlerce şükür çalışmak bizden bereket senden Yarabbim

  11. haramın binası olmaz

  12. çok şükür allahım

  13. kul_yaşamalı dedi:

    valla arkadaşlar çok borcum var allahtan tek dilegim borçlarımı ödecek kadar param olsa yeter bana.. gerisini de çalışır anlımın teriyle yaşamıma devam ederim.. şimdi siznde bana bir yorum yazmanızı istiyorum arkadaşlar

  14. Thanks to your efforts for these beneficial health articles

  15. teşekkürler bu faydalı yazınız için

  16. ben daha önce defalarca vakıa suresi okudum ama hayatımda pek bir değişiklik olmadı şunu anladım ki cenabı ALLAH ilmi dileyene zenginliği dilediğine verirmiş şimdi varın siz kendinize bir anlam çıkarın kişinin ihlas ve samimiyyeti ne derecededir zenginlik senin hakkında hayırlımıdır sen manevi alemdede çabalamadanmı zengin olmayı hayal ediyorsun

  17. paylaşım için tşkler.

  18. Sn. Mustafa Şimşek!

    söylediklerinize sonuna kadar katılıyorum. ancak bazı noktalarda eksiklik de var.

    bakın saygıdeğer arkadaşlar;
    dualar, hem imanı (inancı) kuvvetlendirir hem de güçlü olmanıza olanak sağlar. ancak bir ihtimali gözden kaçırmamak kaydıyla. bu da şudur ki; yaptığınız işten emin olmak, başaracağınızdan emin olmak ve sonuna kadar sabrederek gelişmeleri kaydetmek. zengin olmayı gerçekten isteyin. sonuna kadar isteyin. bunu kafanızda, bilinçaltınızda şartlandırın. tabi bunun yanında başarılı bir insan, doğru ve gerçekçi bir insan, saygılı ve değerli bir insan olmayı da şartlandırın. göreceksiniz ki zamanla her şey değişecektir. aksi taktirde her gece bu duayı bir kez değil bin kez okusanız da size pek bir karı dokunmaz. çünkü CENAB-I ALLAH buyurur ki; gerek imanlı gerekse kafir, çalıştıktan ve istedikten sonra ben her şeyi veririm. sadece (istesin) ve çalışsın…

  19. allah insanlar öyle zenginlik vermiş ki
    vucut sağlığından öte bir şey yok
    ama dünya para üstüne kurulmuş

  20. insan larda para kazan ma hirzi var oysa oteki dunya icin birseyler yapmaliyiz

  21. MUSTAFA ŞİMŞEK dedi:

    ban katılan var mı acaba ?

  22. MUSTAFA ŞİMŞEK dedi:

    öncelikle sema sana bişi demek istiorum utanmaya devam edeceksin ama nereye kadar sonra alısacak evlenecek coluk cocuk ölüp gideceksin bu böyle olacak……….ya arkadaslar hiç olur mus en bu duayı her gece oku fakır oldugunn farkına varmayasın öyle mi……………..bırak yaaaaaa………..çalişmak çalişmak çalişmak olay bu zengin olmak isytiosan zeka karın tokluğuna yasamak içinde akıllı olmak gerek olay buuu…….eger bölyle dualarla bişi olsaydı yok okursan şöyle olur yok ojursan böyle olur camiiii imamlarının hepsi sabancıyla ortak olmaları gerekırdı bi nebiii…………..dediğim gibi hersey zeka da bitiyooo……….inancsız olmayın demiorum aksine inanclı oln Allah yolunda olun ama hiç bişi yapmadan gokten para yagmasını beklemeyinn yagggmazzzzzzz……

  23. Arkadaşlar.ben 13 yaşındayım ve paraya ihtiyacım var.Ayağımda hiç güzel değişik ayakkabım yok.ESKİ AYAKKABIYLA DOLAŞIYORUM UTANIYORUM. =( Annem de alamıyor,paramız yok malum..AMA BEN Vâkia sûresi Nİ OKURSAM ALLAH BANA PARA YOLLARMI VEYA KARŞIMAMI PARA ÇIKARIR??

  24. Allah Resulu (sav); ”Rızkın 9/10′u ticarettedir” dememiş midir? Kendisi de, Hz. Hatice annemizin mallarıyla ticaret yapmamış mıdır?

    Ticareti Yahudilere mi bırakıyorsunuz aziz kardeşler…!

    Ne yaptığınızdan daha önemlisi, nasıl ve ne için yaptığınızdır…Saygılar

  25. Allah Resulu (sav); ”Rızkın 9/10′u ticarettedir” dememiş midir? Kendisi de, Hz. Hatice annemizin mallarıyla ticaret yapmamış mıdır?

    Ticareti Yahudilere mi bırakıyorsunuz aziz kardeşler…!

    Ne yaptığınızdan daha önemlisi, nasıl ve ne için yaptığınızdır…Saygılar

  26. bilinçaltındaki zenginlikle ilgili kötü düşünceleri sildiğinizde ve arzu ettiğiniz hayatı olmuş gibi hayal ettiğinizde bir müddet sonra gerçekleştiğini göreceksiniz

  27. Allah herşeyin hayırlısını ve yeteri kadarını versin.Annem hep şöyle dua eder:”Allahım az verip ele-güne mutaç etme, .ok veripte azdırma!”Kuran_ı Kerim şifa kaynağı ve bize gönderildi.Bunu unutmayalım lütfen…

  28. allah kimseye muhtaç etmesin

  29. samet aydın dedi:

    zengin olmak iyidir

  30. bu dünyayı bir sınav olarak görmeyi unutmuşlar gözleri para hırsı bürümüş kazandıkça daha fazla istiyorlar şükürler olsun diyen yok helal mi diyen yok allah sonumuzu hayır eylesin cümlemizi affetsin
    amin.

  31. arkadaslar zengınlık ınsanları etrafında topluyor ama herkes bırseyler beklıyor gercek arkadaslar kayboluyor para olarak goruyor herkes inanclarında zorlanmadan tut baska seylere yonelmeye kadar hersey oluyor bunu ysamıs bırı olarak allah ım hakkımda hayırlısı dıyın islas ederken cok acı oluyor tutamıyorsun hıcbır seyı lınde bız ınsanlar cok nankoruz allah yolundan ayırmasın en guzelı huzurlu zengınlık ve allah ıcın harcamak bunu yaparım dıyen olabılır ama sayılı kısıler.hersey sebebıne yapısmakla oluyor.tahmın bıle edemezsınız fakır ve zengınlıgı.

  32. birgül dedi:

    eminim, bu dünyanın sırrını çözmek için çaba sarfeden bir çok adem havva olmuştur. Nafile!!!
    En zengin insan işte bu sırrı çözüp idrak edendir. Allah hepimizi affetsin.Amin.

  33. zenginlik değil isteğim borç olmadan bir yaşam.ewet param olsun cebimde hap ve ben bu parayı fakir fukara ve cocuklarla paylaşayım ben bu dünyada birilerine hediyeler alarak onları yedirerek içererek mutlu oluyorum.eee? para olmayınca bunlarda olmuyor insan üzülüyor para bence bu yüzden gerekli psrs benim amacım mutlu olmak için para benim aracım mutlu etmek için bu duanında hikmetini yazdığınız içinde ALLAH sizden razı olsun kardeş

  34. Allah hepinizin gönlüne göre versin…
    dua en büyük zenginlikmis herseyin basi sabirrr

  35. muharrem dedi:

    abi ne deyim ben bundan sonra vakıa suresini her akşam okurum.

  36. ali yaylaci dedi:

    allah cumlemize bol bol zekat vermeyi nasip etsin isallah

  37. bu dünya da yaratıcımız dışında hiç bişey gerçek değildir..!zengin olmak zorundasınız çünkü ; diğer insanlar buna değer veriyor.çünkü mal varlığınızla değer biçiliyor.fakat bu demek değildirki zengin olunca yaratıcıyı unutacaksın.tam aksine ona her an şükr etmek zorundasın.benim borçlarımda var.evlenicem çeyizim yok.başım kapalı die adam akıllı iş bulamadım..e şimdi ne yapcam ben.başım kapalıyken beni işe almayan adam açıkken alırsa.o na ne kadar sadık kalırım acaba…yer yüzünün gerçek sahibinin malına konan nankörler için traji komik bi son bekliyorum.

  38. vakıa suresinin gücüne şahit olacaksınız. ben inanıyorum; benim zor anımda hep yanımda oldu.

  39. latife diyorki dedi:

    Arkadaşlar Allah kendine inanana,güvenene mutlaka yardım eder.Onun içim hayatta hiç bitşeyden korkmayın

  40. halid samed sancaklı dedi:

    insan zengin olsa islama daha iyi hizmet edebilir kendini bozmamak şartıyla

  41. mustafa dedi:

    allahtan zenginlik istemeyin arkadaşlar yüce allaım zaten zenginliği istemyip şükrettin mi bizleri o kadar zzengin eder kii düşünemeyeceğiniz kadar ruh zenginliği huzur zenginliği vriri

  42. zengin olmak istiyorsanız inanınki beş vakit namaz yeterli cenabı allah verki alırsın diyor..

  43. mehmet dedi:

    para gerklidir arkadaşlar.ama amaç değil araç olmalıdır.mesela ben ciddi sıkıntı içerisindeyim.helal para kazanma yolları yazıp arama yaptırırken bu siteye ulaştım.herşeyde bir hayır vardır.selam ve dua ile

    • bahadir dedi:

      kardes Allah (c.c) yar ve yardimcin olsun…
      Rabbim sana herseyi hayirlisiyla versin.

      O’na emanet ol.

  44. para kazanma kötü bişey değildir.Önemli olan helal yoldan kazanıp helal yoldan harcamaktır ;)

  45. Allah herkeze iman zenginliği versin ama bu para kazanma hırsımız neden anlamıyorum bu benim içinde geçerli
    canan_animasyon@hotmail.com

  46. hepimiz zenginlik derdindeyiz bunun için insanlıgımızı kaybettik namus kavramımız kalmadı kolay para kazanmak uğruna

  47. mehmet dedi:

    tum insanlara soruyorum neden dogruları gormek istemiyorz bizi yaratan bizlere tum güzellikleri vermiş neden anlayamıyoruz yada anlamak istemiyoruz Kİ ? memoo_ank@hotmail.com

Bir Cevap Yazın

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

Diğer 74 takipçiye katılın

