içimdeki SEN gibi…

Ağız kokusu nasıl önlenir  Ağız kokusunun önemli sebeplerinden biri diş taşlarıdır. Diş taşları ağızda kalan yemek artıklarının üzerine tükürükten gelen minerallerin çökelmesiyle oluşur. Ağız kokusuna ayrıca sigara ve alkol, ağızdan nefes alıp verme, ağız kuruluğu, solunum ve sindirim yolu iltihapları da yol açıyor.

Ağız kokusunun başlıca sebebi bakterilerdir. Bunları azaltmak için ise her yemekten sonra dişleri fırçalamak çok önemlidir.

Nefesimizin kötü kokmasından hiçbirimiz hoşlanmayız. Kötü kokan bir ağız ve nefes hayatımızın her alanında bizi birçok olumsuzlukla baş başa bırakır. Ağız kokusunun başlıca sebebi ağzımızda yaşayan bakterilerin ürettiği hidrojen sülfid gibi kuvvetli sülfür gazlarından olan volatil sülfür bileşikleridir. O nedenle ağzımızda yaşayan bakteri sayısını mümkün olduğunca azaltmaya çalışmalıyız. Bunun içinde her yemekten sonra dişleri fırçalamak çok önemlidir.

Ağız kokusunun en önemli sebeplerinden birisi de diş taşlarıdır. Diş taşları ağızda kalan yemek artıklarının üzerine tükürükten gelen minerallerin çökelmesiyle oluşur. Diş taşları oluştuktan sonra dişleri fırçalamakla bu taşları temizleyemezsiniz. Ancak bir diş hekimi bu temizliği yapabilir. Diş taşları temizlenmezse dişetlerinde iltihap oluşturur. Diş eti iltihapları dişetlerinde kanama, kemikte yıkım ve sağlam dişlerin sallanıp düşmesine sebep olur. Diş taşlarını temizletmenin dişlere hiçbir zararı yoktur.

Ağzımızdaki çürükler, kötü yapılmış dolgular, eskimiş ve kötü protezler de ağızda koku yaparlar. Çünkü bu ortamlar yemek artıklarının kolayca biriktiği ve bakterilerin rahatça üreyebildiği yerlerdir.

Ağız kokusunun diğer sebepleri arasında sigara ve alkol kullanımı, sürekli ağızdan nefes alıp verme, ağız kuruluğu, solunum yolu iltihapları, kronik sinüzit, sindirim sistemi hastalıkları böbrek hastalıkları ve diabet sayılabilir.

Ağız kokusunu önlemek için birkaç tavsiye:

Ağzınızdaki eskimiş dolguları, kötü protezleri değiştirtin. Çürüklerinizi tedavi ettirin. 6 ayda bir diş hekimine giderek düzenli kontrollerinizi yaptırın ve gerekliyse diş taşlarınızı temizlettirin.

Günde en az sekiz bardak su için. Bu sayede akışkan ve oksijenden zengin bir tükürük yapısına sahip olursunuz.

Alkol ve sigaradan uzak durun. Her ikisi de ağız kuruluğu yaptığından, bakterilerin yaşaması için uygun bir ortam oluşturur.

Diş fırçasıyla birlikte diş ipi kullanın. Çünkü fırçayla dişlerinizin arasını çok iyi temizleyemezsiniz. Diş aralarını diş ipiyle temizleyerek oralarda bakterilerin üremesini engelleyin. Alkol içermeyen ağız sularıyla gargara yapın. Alkol içeren gargaralar ağız kuruluğuna sebep olmaktadır.

Dilin üzerindeki girintiler bakterilerin kolayca üreyeceği yerlerdir. Dilinizin üzerini diş fırçanızla ya da dil için üretilmiş özel fırçalarla fırçalayın.

Burnunuzdan nefes alıp vermeye özen gösterin. Burnunuzla alakalı anatomik bir bozukluğunuz varsa öncelikle bunu düzelttirin.

Comments on: "Ağız Kokusu Nasıl Önlenir ?" (31)

  1. Yorumlar fena ama aynı koku bendede olduğundan gülemiyorum bile off dişlerde bişey yok ama sorun kesin midemde iç hastalıklarına gidemiyorum 18 yas altı oldugumdan bendemi intihar etsem ne bıktım kimse konusmuya lan benle sosyal hayat 0 oldu anasını off off :/

  2. Resmen koptum yorumlara gülmekten çığlık atıcam artık oderce am cidden yaa bendede var gecende annem diyor ağzın leş gibi kendimi bildim bileli ağzım hep kokar

  3. hahaha yorumlarnza koptum yaa :)

  4. Bokkokulular said:

    Bı se söyleyeyim mi hepinizin ağzı bok kokuyo

  5. 18 yaşındayım genç bi kızım bu çok iğren. sevgilimi bırakıcam bu sebepten evleneyi düşünmüyorum hiç kimse bunu çekemez

    • selincim cozum basıt ..sende benim gibi agzı kokan birini buulacaksın onun ıle evleneceksın ..tabi sevgilin ile ne kadar samımı oluyorsunuz bu durumda cok onemlı

  6. çağatay said:

    azim bok gibi kokuyo sira arkadaşim elini burnuna dayio ölmek istiyorum okula gtmek istemiyorum sinifin maskarasi oldum ağzim bok gibi kokiyor

  7. Ağzımınamk said:

    Gencler işlem 5 dakika bile sürmedi. Diştaşlarımı aldılar o kadar. Şuan ağzım biraz rahatladı. Sizde gidin kurtulun şu ibneden

  8. Ağzımınamk said:

    Gençler ağzım bok gibi kokuyo 2 senedir. Bugun diş doktoruna gidıyorum bakalım neler olacak

  9. ıyyyyy ağız kokum iğrenç hele kardeşimin bana diyo git o tarafa o derece yani kardeşimin adı nrozerin

    • ya arkadaslar benim bi kardesim var adı kübra aman allahım bu ne bi koku yaaaa inanırmısınız bok bıle güzel kokuyo gercekten bi care bulun su agız kokusuna diş doktorlarına ses
      leniyorum

  10. ırozerin said:

    kardeşimin ağzı resmen bok kokuyo har sabah işkence çekiyorum yardım edin ALLAH ım o ne koku yaaa adıda rozerin

  11. arkadaşlar ben bi çözüm buldum,nasıl yılan soktuğunda şifası panzehirse bizim ağzımızda bok kokuyor bizde bok yiyelim o zaman belki geçer :)

  12. ağzımda sankı çürümüs fare cesedı var.toplum ıçıne gıremıyorum.gırsemde konusmamaya dıkkat edıyorum.toplu ıntıhara bende varım

  13. Valla bende daha önce ağız kokusundan rahatsız oluyordum ama şimdi burnumda koku almıyor temelli tüm kokulardan kurtuldum rahatım :)))

  14. ben esimin agız kokusuna tetbir aldım evde gaz maskesı takıyorum mubarek bir koktumu 30 dk hafıza kaybı ve hiper tansiyona yol acıyor

  15. eşim intihar edecek yakında intihar şeklide ağız kokumla olacak ne yapacam ben ya ofof yazık adama valla işkence çekiyor

  16. bıktım bende

  17. JİNDA said:

    bence toplu intihar yapalim en iyisi

  18. resmen ağzım bok kokuyor

  19. prenses said:

    ;)

  20. prenses said:

    bncede çok güzel 5. sınıfa gidiyorum öğretmenimiz demişdi çok işime yarada

  21. bende diş taşı kullanıorum ama azım ve nefesım kokmuo bence yalan bunlar yazıcak bıse bulamamısslar sallamısşlar ben hayatımdan memnunum=)

    • Diş taşından kastı sandığın gibi parlak diş akesusarı diil sevgili Aynur. Diş taşı dişlerin arkasında oluşan beyaz tabakadır ve diş hekimleri tarafından temizlenebilir.

  22. diş etlerimde sorun vardı sorunu buldum ama mükemmel bir dille anlatmışsınız sizi tebrik etmek gerekir

  23. sade ve güzel anladım için teşeşkürler bu konuda yardımcı oldunuz

  24. mükemmel bir yazı olmuş, ellerinize sağlık, tebrik ederim.

  25. ümit bulut said:

    ben ümit bende yaklaşık 2 veya 3 yıl ağız kokusu var ne kadar hiç doktora bu rahaysızlık yüzünden gitmesemde bu sorun hayatımda çok büyük değişikliklere ve zorluklara yol açıyor bana önerebileceğiniz pratik şeyler veya yol göstere bilirmisiniz

  26. arkadaşlar dişlerinizde sorun olmayabilir mide rahatsızlığı ve bize çok alakasız gelecek birçok rahatsızlık dişlere zarar veriyor yada dişteki rahatsızlık organlara hasar veriyor bence hemen doktora koşmalısınız

  27. SANA TEK TAVSİYE GİT KENDİNİ EN YAKIN GÖKDELENDEN AŞAĞIYA BIRAK ÇÜNKÜ BİZDEDE O SORUN VAR VE BİZDE SENDEN SONRA ORAYA GELECEK İLK KİŞİYİZ…ŞAKA YAPTIM İŞİMİZ YOKTA BİR AĞIZ KOKUSU UĞRUNA ÖLÜNÜRMÜ…TABİ KENDİ ADIMA SEN YİNE DE BİZE BAKMA KENDİNİ AT KARDEŞ….

  28. salih DENİZ said:

    dişlerimi gayet düzenli fırçalamma ragmen ve hatta gargara tarzı ilç kullanmama ragmen agız kokusundan kurtulamıyorum hatta ezzaneden tentürdiyod alıp suyla karıştırıp gargara yaptım ama hala sorunum devam ediyor

Bir Cevap Yazın

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

Diğer 90 takipçiye katılın

